Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik vraag me af wat je tijdens de reis naar de maan kan eten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me eerder afvragen, wat je kan eten, zodat je niet/minder naar het toilet moet... Je lichaam schijnt bij aankomst op de maan het eerst de zwaartekracht weer merkt, doordat je acuut moet plassen ... sta je daar in je ruimtepak... ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Een boterham met "ham spread":

Toegevoegd na 7 minuten:
Kijk anders eens op pagina 124 van dit document. Daarin staat van dag tot dag wat de crew van Apollo 11 gegeten heeft.
http://www.hq.nasa.gov/office/pao/History/alsj/a11/A11_PressKit.pdf
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamiballen ook
Gezien het feit dat je voor een dergelijke reis heel veel geld zal moeten neertellen denk ik dat er weinig meer overblijft dan op een houtje bijten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan ook nog even een serieus antwoord.
Het is grotendeels gedroogd voetdsel dat genuttigd wordt.
Kijk maar op deze link:
http://www.rehon.nl/Rehon18.01.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De astronauten nemen gevriesdroogd voedsel mee in kleine pakjes, waar in de ruimte water aan kan worden toegevoegd. Daarna wordt het in een heteluchtoven opgewarmd en kunnen ze het opeten. Een deel van het voedsel wordt uit het pakje gezogen (zoals bij een pakje knijpfruit bijvoorbeeld), iets vaster voedsel wordt met een lepel gegeten.
Ten tijden van de maanreizen zat al het eten nog in knijptubes of waren het harde knabbelsticks.
Op de website van de Nasa vind je een uitgebreid artikel over het eten in de Spaceshuttle en aan boord van het ISS.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een broodje met maanzaad, natuurlijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral veel bananen, daar ga je sneller van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
speciaal geprepareerd astronautenvoedsel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding