daar kan men met alle zekerheid ja op zeggen.
het is namelijk heel erg egoistisch te denken dat we alleen zijn in deze Zeer Zeer grote Ruimte.
Melkweg bevat zo’n 200 miljard sterren.
Neem aan dat elke ster zo’n vijf à acht planeten heeft.
Hoeveel planeten moeten er dan wel niet in de Melkweg zijn? De kans op ander leven binnen ons sterrenstelsel moet volgens de astrobiologie dan ook ontzettend groot zijn. hoe meer we over het heelal te weten komen, hoe nietiger we worden.

Al met al moeten er dus zoveel planeten zijn, dat er geen woord voor is. De kans op ander leven in ons heelal is onvoorstelbaar groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Een grote kans is niet hetzelfde als "alle zekerheid".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt, dat had ik anders moeten verwoorden. !! maar ik weet het wel met allezekerheid er is meer leven. als je door een telescoop kijkt dan sta je er pas echt bij stil hoe nietig je bent en hoeveel sterren er wel niet zijn !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik weet het zeker. :D volle 100% dat wij niet alleen zijn in dit universum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog iets, niet alle 200 miljard sterren hebben planeten.
sowieso heeft niet elke ster planeten om zich heen.

Andere antwoorden (11)

Daar is tot nu toe nog geen bewijs voor geleverd door de wetenschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans bestaat waarom zouden wij in het gehele heelal de enige vorm van leven zijn. Er is echter nog geen bewijs voor gevonden. Maar we zien ook maar een klein stukje van het geheel
13 jaar geleden
Het ISS is permanent bewoond en bevindt zich niet op aarde, dus is er inderdaad buitenaards leven.
13 jaar geleden
Misschien The Disclosure Project films eens bekijken op youtube?

Toegevoegd na 1 dag:
Er is ondertussen al (zo)veel bekend over buitenaards leven, door onze eigen wetenschappers aangetoond en geregistreerd, dat deze vraag eigenlijk niet ter zake doende is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is aan jou om het te geloven, bewijzen zijn er niet. Alleen God dan.

Toegevoegd na 1 uur:
de bijbel is het bewijs dat God bestaat, en als je dat niet gelooft, moet je de bijbel eerst maar eens gaan lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bewijzen voor God zijn er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hou op met je geloof op te dringen. het is irritant.
en er is geen bewijs dat god bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o sorry, het was niet mijn bedoeling om jou te irriteren. Maar heb je de bijbel al gelezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geloof je nou echt wat andere mensen hebben geschreven?? er bestaat geen enkele verschijnsel van god
de kans op buitenaards leven is 100 %
de kans dat wij er contact mee kunnen maken is echter zeer klein.
Een 1 cellig organisme is leven. Allen zie ik die nog niet zo snel in een ruimeschip stappen om hoi te zeggen. Als ze wel de intelligentie hebben om ons te bezoeken zijn ze dus intelligenter dan ons. waarom zouden zijn dan lichtjaren lang naar ons toe willen reizen om ons te bezoeken? om ons uit te lachen met onze domheid?
misschien als we onszelf uitroeien dat ze ons dan komen redden van onze eigen ondergang net zoals wij de panda beer proberen te redden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is buitenaards leven.
Maar men kan dit niet bewijzen: dit is de fameuze Fermi-paradox.
Wanneer er 1 kans op 100 miljard bestaat dat er ergens leven zou zijn .Dan... Wanneer we er van uitgaan dat ieder zonnestelsel een 5-tal planeten heeft en wetende dat er 200 tot 300 miljard zonnestelsels zijn in onze melkweg. dat er minstens 100 miljard sterrenstelsels bestaan in het (heel klein?) stukje van het heelal dat we kunnen waarnemen : een kleine 16 miljard lichtjaren (het berekenbare is 46 miljard maal twee = 92 miljard lichtjaren ) , dan nog zouden 1000 miljard en meer planeten zijn met leven , alleen in het ons "bekende " stukje. Dat is een kans van 99,999999999 op zijn minst.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie ook : de vergelijking van Drake
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aangezien het heelal echt heeeeel groot is bestaat er een grote kans dat er ander leven bestaat. alleen dat wij dat nog niet ontdekt hebben. Maar er bestaat ook een kans dat er leven is gewoon op mars ofzo, want wij weten eigenlijk alleen van het soort leven op aarde. dus is dat ook eigenlijk het enige waar we naar 'zoeken'. en aangezien er maar een stuk of 5 regels zijn voor wanneer je iets 'levend'mag noemen kan er misschien ook wel een steen in de ringen van Saturnus zich kan bevinden die leeft ofzo. ( daar heb je een grote fantasie voor nodig )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, reken maar van jes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien we geen idee hebben hoe groot de kans is dat er ergens leven ontstaat kunnen we daar niets over zeggen.

Het zou goed kunnen, maar het zou ook best eens niet zo kunnen zijn.

Als ik mijn geld erop zou moeten verwedden, zou ik zeggen van wel, maar dat is puur op gevoel.
13 jaar geleden
Ja ik geloof wel in buitenaards leven, ondanks dat ik nooit een persoonlijk bewijs heb gezien. Maar hoeveel mensen geloven er niet in God terwijl ze daar ook nog nooit een bewijs van hebben gezien, moet je overal een bewijs voor hebben?

We kunnen ons al helemaal niet voor stellen hoe groot het omniversum is en hoe klein de planeet Aarde wel niet is.
Dan is het toch niet voor te stellen dat wij de enige levende wezens zijn binnen het omniversum.

Daarentegen geven steeds meer landen hun UFO files vrij, dat zet je toch wel tot denken.

Overigens geloven zes op de tien Nederlanders in buitenaards leven.

En zo zijn er nog vele artikels, maar hoe dan ook je gelooft er wel in of niet, een tussenweg is er niet.