Zou het niet slimmer zijn om in de diepzeeen onderzoek te doen i.p.v. dure ruimteonderzoeken?

straks weten we meer van het heelal dan van onze eigen aarde.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kennis is kennis, ongeacht het specifieke veld. Bovendien zouden de twee op termijn heel mooi in elkaar kunnen overvloeien.

We weten hoe we onze eigen druk en atmosfeer mee moeten nemen naar een plek waar deze niet aanwezig is, als we een betrouwbare manier vinden om de druk mee te nemen naar een gebied waar deze vele malen hoger is kunnen we verdere technologiën die nu toegepast worden in de ruimtevaart eventueel ook gaan toepassen in diepzeeonderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee want daar ligt de toekomst niet... We moeten op een tijd van de aarde af... niet onder water, want dat gaat ook ooit naar de knoppen... Wel realistisch blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom kiezen? Zou het slimmer zijn om het onderzoek naar hart- en vaat-ziekten te stoppen en ons te richten op kanker? Je moet gewoon allebei doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Als je huis afbrandt, helpt verhuizen naar een andere kamer niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ook wel leuk zijn, maar ik denk dat de zee ook al veel onderzoek ondergaat/heeft ondergaan. De ruimte is iets nieuws, iets ontastbaars waar we nieuwsgieriger naar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn we wat betreft de diepzee niet veel verder dan de landing op de Maan veertig jaar terug.
De technologie die nodig is om de diepzee af te struinen is nog kostbaarder dan de ruimtevaart. Bovendien zit dat ook niet stil overigens en wordt daar al echt veel gedaan aan onderzoek. National Geographic en de BBC hebben hele peletonnen wetenschappers die daar mee bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze weten ook meer van het heelal dan van de diepzee .
er worden steeds weer nieuwe soorten vissen ontdekt en ,voor allang uitgestorven gehouden soorten her-ontdekt.