het gat in de ozonlaag, wordt die nog steeds groter of hersteld dit zichzelf al

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Op dit moment is het '0³-gat' niet zo groot meer.
Het gat bevindt zich boven ongeveer Antarctica. Op een gegeven moment heeft men dat opgemerkt ,maar men weet niet of het er vroeger al was.
Feit is dat in de jaren 90 en de eerste jaren van de 21'ste eeuw het veranderlijk steeds vergrootte. de laatste jaren is het vrij constant gebleven.
Ondertussen heeft men enkele producten (vooral spuitbussen) een beetje aan banden gelegd... maar daaruit iets concluderen is heel voorbarig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In september 2003 was het gat in de ozonlaag groter dan ooit door een extreem koude winter: 29 miljoen vierkante kilometer. In 2005 was het gat kleiner: 25 miljoen vierkante kilometer. Door de extreem lage temperatuur vestigde het ozongat in 2006 een record qua grootte. In 2007 was het ozongat 30% kleiner dan in 2006.

het verandert dus iedere keer. zie bijgeleverde bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wat schommelingen in zoals eerder al beantwoord. Systematisch kan het gat verkleinen door onweer. Tijdens onweer / weerlicht, wordt ozon gevormd. De drijfgassen in spuitbussen breken ozon af, hoewel daar tegenwoordig andere gassen voor gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gat in de ozonlaag is net zo'n fabel als zure regen.
regen is namelijk al zuur van zichzelf neem maar een ph meter , vang regen op en meten.
of het co2 verhaal ,de oplossing voor het co2 verhaal is stoppen met bossen om te kappen anders blijft er niets over om co2 om te zetten in zuurstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat zure regen een fabel is.
Gebouwen die eeuwen en eeuwen staan zijn nog nooit zo weggevreten als de laatste 150 jaar!
Dat van dat gat is, naar het zich laat aanzien, een periodiek karakter.
Probleem was dat men het op een moment begon te meten en na verloop van tijd werd het gat groter en groter.
De laatste tijd lijkt íe weer te krimpen dus het lijkt op loos alarm al is men daar nog niet helemaal zeker van.

We hebben gewoon te weinig data.