Met alleen water kun je niks verbouwen, er is namelijk geen goede grond op de maan. Er is daar een harde ondergrond met een klein laagje fijn zand, niet geschikt om bijvoorbeeld een boompje op te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

En wat dacht je van zuurstof .. Is er ook niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ja natuurlijk hahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet dat zuurstof een uiterst giftige en gevaarlijke substantie is? Op de vroege aarde was ook veel minder zuurstof dan nu; de hoeveelheden zuurstof die wij gebruiken zijn de afvalproducten van de microorganismen voor ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus zuurstof is niet nodig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet voor leven an sich. Voor óns leven wel, maar je moet wat wij gewend zijn niet aan ander leven opleggen. Wij zijn niet de norm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht precies hetzelfde over dat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/buitenaards-leven-bijvoorbeeld-jupiter.68058
Omdat water alleen niet genoeg is om iets te laten groeien. De maan heeft geen atmosfeer en planten hebben stoffen uit de atmosfeer nodig.
Als er wel een atmosfeer was, maar geen water, zou er ook niets groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het zonlicht is daar anders omdat er geen dampkring is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn geen bijtjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol xD
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
STEEKhoudend argument;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@leenvanfrisa niet grappig
Er is geen vloeibaar water. Een voorwaarde voor leven is vloeibaar water. Geen ijs of damp, maar vloeibaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen zuurstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plantsoenendienst mag niet zover van huis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit van maanzaadbolletjes gehoord? Geintje!
Je hebt niet speciaal water nodig om iets te laten groeien, wie weet groeien er op de maan wel kristallen.