er is water op de maan, waarom gaan ze daar niet naar leven zoeken in plaats van op mars?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen water is niet zaligmakend... (helaas).

Het beste antwoord

Er zou water (ijs) op de Maan zijn Maar leven is quasi uitgesloten: - door het ontbreken van een 'echte atmosfeer ' omdat de zwaartekracht te gering is die bij te houden.
- door de extreme temperaturen en temperatuurschommelingen : van -160°C tot 100°C op één dag en met plaatsen tot -238°C ( Eigenlijk is de Maan op sommige plaatsen kouder dan Pluto)
-blootstelling aan gevaarlijke straling.
Wat betreft Mars:zijn de omstandigheden vrij gunstig om leven te herbergen, om ooit leven gehad te hebben en in de toekomst ooit leven te herbergen.
-Mars heeft wel een atmosfeer , een vrij ijle weliswaar . Door de kleinere aantrekkingskracht vermoed men dat Mars een deel van zijn atmosfeer heeft verloren
De samenstelling van de atmosfeer is te vergelijken met die van de Aarde twee miljard jaar geleden : Bijna volledig kooldioxide. Met sporen van stikstof , zuurstof en helium.
De temperaturen benaderen de Aarde het meest met temperaturen tot 20°C (uitschieters tot 37°c en tot -80°c (uitschieters -110° C);
Mars kent dagen en nachten ,kent seizoenen en heeft ook water (vooral in ijs-toestand) Het ijs is dikwijls wel droog ijs.
Indien de poolkappen op Mars zouden afsmelten op Mars zou er genoeg water zijn om Mars tot 8 à 10 meter met water te bedekken. Het water zou wel niet drinkbaar zijn voor mensen door het hoog percentage aan pekel.
Maar in de toekomst zijn experimenten met 'leven' zeker mogelijk op Mars.
Vandaar de interesse.

Toegevoegd na 11 uur:
verbetering : helium moet argon zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje een lang verhaal,
Ik heb het niet helemaal gelezen.
Maar ik zag iets over snel veranderende temeraturen,
Dat kan een goede reden zijn waardoor er geen leven ontstaat, maar op mars daalt de temperatuur ook flink onder nul als het nacht word.

Andere antwoorden (2)

Ze hebben al wel geconstateerd dat er geen leven is op de maan, maar op Mars weten ze dat nog niet 100 procent zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat was voor dat ze wisten dat er water was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar als ze de hele maan al rond hebben geneusd en niks hebben gevonden, en wat jaartjes later vinden ze water, maar ze weten dat er geen leven is. Dan gaan ze niet nog eens die hele maan afzoeken om leven te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze hebben het water pas dit jaar ontdekt.
dat zit diep in de grond dus misschien dat er daar bij het water leven is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan nog, ze zijn al volop bezig met een onderzoek op Mars, en de maan is even uit beeld qua leven zoeken. En om bij het leven te komen, zou je dan eerst een groot gat in de maan moeten boren, nou, je weet misschien niet hoe hard die maan is, maar dat valt je tegen als je daar met je schep gaat graven in de grond, en ze willen de maan zo heel mogelijk laten, want als de maan er niet meer zou zijn, is de hele aarde ook ten einde raad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"en ze willen de maan zo heel mogelijk laten"
Klopt niet. Ze laten er ook rommel achter (Maanwagentjes, etc. Een gat boren: dat kan niemand een bal verrekken, in de zin dat ze de maan niet zouden willen beschadigen.) "...want als de maan er niet meer zou zijn, is de hele aarde ook ten einde raad."
Al boor je een miljoen gaten op de maan, dan bestaat de maan nog steeds.
ik denk dat ze niet alles aan het grote publiek vertellen waar ze mee bezig zijn .
misschien is het en soort leven wat wij niet alszodanig herkennen.
er zijn in het verleden sporen op de maan ontdekt die niet
op een natuurlijke manier hebben kunnen ontstaan.
ze noemen dat bv. ook wel maan anoneimen.