zijn sterren eigenlijk zonnen?

volgensmij had ik ergens gehoord of gelezen dat sterren zonnen zijn die heel ver weg staan,
maar ook dat het gas is volgensmij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
jc54
13 jaar geleden
Ver-zonnen. (zelf bedacht)

Het beste antwoord

klopt.
onze zon is een ster
zo kan je het ook zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, de zon is ook een ster, alleen de andere sterren staan veel verder van de aarde af dan de zon. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zon is gewoon de naam van de ster die bij ons voor de verwarming zorgt.Ja, sterren zijn zonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterren zijn samengeklonterde gaswolken welke onder immense zwaartekrachtsdruk aan kernfusie zijn gaan doen, en derhalve licht zijn gaan schijnen en energie zijn gaan uitstoten.

De zon is val alle sterren toevallig degene die dit het dichtst in de buurt doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle sterren die je ziet zijn inderdaad zonnen, maar daar zijn ook weer verschillen in

Leuke wetenschap erbij.
Omdat de sterren ( zonnen ) zo ver weg staan, dan spreken we niet over afstand in meters, maar in lichtjaren.
1 lichtjaar is gelijk aan 9 460 730 472 580 800 meter, dus als je elke keer dat moet gaan uitdrukken in meters, om te zeggen hoever iets van ons afstaat, dan ben je dus wel even bezig.
Vandaar de lichtterm lichtjaar.

De meters mag je afronden naar 10 biljoen kilometer...

;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Met die toevoeging dat een ster niet altijd 1 zon is. Maar ook een heel melkwegstelsel kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correcte toevoeging, maar als ik de hele melkweg moet gaan quoten uit wikipedia...tegen die tijd is de zon al gedoofd hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whaha, + voor je reactie :P en je antwoord.