hoe ziet een ruimte ellips eruit??

deze vraag heb ik nodig voor school

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het wel handig als je de vraag toelicht, want zo te zien hebben ik en de volgende antwoorder de vraag vol-le-dig verschillend gelezen / geinterpreteerd.

Antwoorden (3)

Als een helemaal symmetrisch 'ei' (dus niet met een dikke en een dunne kant, maar zuiver ovaal).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk weet het niet. Men kent de grenzen van het heelal niet…heeft het wel grenzen?
Een ellips of bolvorm wordt a gebruikt om ons een idee te geven , om iets visueel voor te stellen in een vorm die best aannemelijk kan zijn .
Wiskundig zou Gegori Perelman in 2002 het bewijs geleverd hebben van het ‘Vermoeden’ van Poincaré … die de ellips als waarschijnlijk achtte.
Zie linken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ellips is de verzameling van punten (X) waarvoor de som van de afstanden tot twee vaste punten (F1 en F2, de brandpunten) constant is.