Ik ga soms naar Limburg met mijn ouders en ik dacht hoe komt het dat het mooier weer is in Limburg

Een andwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien toch es wat letten op schrijffouten, tenzij je dislexie hebt (sorry dan...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of zet je correctie aan....
rose
13 jaar geleden
Volgens mij komt het doordat ze in Limburg minder condooms gebruiken...

Antwoorden (5)

Limburg ligt tussen Belgie en Duitsland.
Ver in het Binnenland van Nederland
en ver weg van de kust of de zee.
Qua temperatuur zal het daarom altijd ietsje warmer zijn als dat je naar het westen gaat in Nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Limburg heeft een overgangsklimaat hetgeen inhoudt, dat het 's zomers warmer en 's winters kouder is dan in het westen, midden en noorden van het land.
Vaak komt regen uit het westen en dat betekent weer dat de zandgronden in Limburg minder regen krijgen dan de gebieden dichter bij de kust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Limburg ligt verder van de kust vandaan. In de kustgebieden heb je meer een zeeklimaat: niet zo warme zomers, niet zo koude winters (gemiddeld genomen). Midden op het land heb je meer een landklimaat: hete droge zomers, koude winters met sneeuw.
Zelfs op zo'n kleine afstand als Limburg is van de kust, merk je dat verschil al een beetje.

Mooi weer kan dus in de winter betekenen dat het er kouder is, het hoeft niet altijd warmte en zon te betekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Limburg is de meest zuidelijke provincie van het land en hoe verder je naar het zuiden gaat, hoe warmer het wordt, althans, tot aan de evenaar. Verder ligt limburg meer landinwaarts dan de meeste andere provincies en dus merk je er minder van de zeewind en regen.
Ook kan het zijn, dat je met je ouders meestal naar limburg gaat als het zomer is en dus vaak mooier weer is, ook in de rest van het land.
Overigens is het niet auders, maar ouders.
En : Hoe komt het .... niet hert.
En : Antwoord ..... niet andwoord.
Zo leer je wat over het klimaat en van de taal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien gaan je ouders alleen naar Limburg als het mooi weer is. Ik ga ook alleen naar een pretpark of het strand als de weersvoorspellingen gunstig zijn.