Hoe gaat de VS met Latino's om ? en verschilt het veel dan vroeger ?

behandelden de mensen in de VS de Latino's ander vroeger dan nu ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De hoofdcultuur, die bestaat uit blanke en ook wel wat zwarte rijken, gebruiken de Latino s als huispersoneel en voor allerlei nederige baantjes. Latino s kunnen echter, net als iedereen zich vooruit werken. Maar dat is vanuit hun positie heel moeilijk. Er zijn nog weinig Latino s op hogere posities in die maatschappij. Zal nog wel een tijdje duren.

In Nederland gaat het allemaal veel sneller. We mogen eigenlijk niet klagen. Werkelijk iedereen heeft hier meer kansen dan in Amerika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op het woord Latino
Met oude immigranten is er juridisch geen probleem omdat die mensen al lang Amerkaans staatsburger geworden zijn.
Met Puerto Ricanen zijn er een aantal faciliteiten ,omdat Amerika ,Puerto Rico als een tussenvorm van kolonie en staat beschouwd.
Cubanen krijgen een vluchtelingenstatuut;
Mexicanen , Nicaraguanen en zo meer worden gescreend ...veel drugdealers , veel seizoenarbeiders die niet terugkeren en sommige Zuidelijke streken die overvol van Latino's .....daar is men hard tegen ,tot zolang ze geen Amerikaans burger zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
I sommige Zuidelijke Staten is zo'n bordje evenveel gezien als 'Welcome'