Hoelang doet de aarde erover om zich te herstellen als alle fosiele brandstoffen op zijn?

Toegevoegd na 19 uur:
Ik zou even een toevoeging geven.

Wat ik doelde te vragen, door de verbranding van fossiele brandstoffen, kommen giftige stoffen, waaronder CO2, NO2 en dergelijke andere stoffen(Methaan(CH4)), oftwel ook wel broeikasgassen genoemd, wat mijn vraag dus is, als al deze fossiele brandstoffen op zouden zijn, of we zouden nu stoppen met het gebruiken van fossiele brandstoffen.

Hoelang zal de aarde erover doen, om het VERSNELDE broeikaseffect, en dus de groter wordende concentratie te reduceren?

Ik hoop dat de vraag nu duidelijker.

En ik weet heus wel dat het maken van fossiele brandstoffen een proces is van miljoenen jaren, maar toch bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Miljarden jaren? Ik denk dat we dan op zoek moeten naar een andere planeet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste fossiele brandstoffen zijn gevormd in het Carboon en dat was grofweg zo'n 360 miljoen jaar geleden.
Voor de Aarde heeft het bestaan van fossiele brandstoffen echter geen enkel belang, wij mensen zullen even iets anders moeten verzinnen, want (bijna) gratis brandstoffen delven zal over een tijdje afgelopen zijn.
Maar mensen hebben voor hetere vuren gestaan (zo hebben we ook de landbouw ontdekt toen het verzamelen niet meer genoeg opleverde).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zijn de fossiele brandstoffen op. Daar hoeven we niet van te herstellen. Tegen die tijd dienen we klaar te zijn met het volledig inzetten van alternatieven. De aarde draait ondertussen gewoon door. Niks aan de hand voor moeder aarde dus.

Indien je bedoelt hoe lang het duurt voordat de fossiele brandstoffen aangevuld zijn, is een vraag van een geheel andere orde. Daar gaan miljoenen, zo niet miljarden jaren overheen.

Toegevoegd na 18 uur:
Zeg dat dan gelijk. Voor wat we nu weten is het terugdringen van de Ozon laag tot stand gekomen maar dit valt toe te schrijven aan het stoppen van het gebruik van drijfgassen in spuitbussen. Het broeikaseffect is daarmee nog niet van de baan.

Voor wat betreft het restant fossiele brandstoffen kan ik zeggen dat we er een enorme hoeveelheid door heen hebben gejaagd en ik kan nog steeds op een heldere manier naar buiten kijken. Het zal nog wel voor enige opwarming kunnen zorgen maar de meningen zijn hier duidelijk over verdeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen zeggen heel lang of nooit... we kunnen geen miljoenen jaren in de toekomst kijken.
De "Club van Rome" heeft in de jaren 60 berekeningen gemaakt naar de eindigheid van onze grondstoffen;
Die Club heeft een aantal inschattingsfouten gemaakt , maar toch is duidelijk dat de eindigheid van vele grondstoffen angstwekkend dicht bij komt....Gelukkig is de mensheid er tot nog toe in geslaagd tijdig voor alternatieven te zorgen en nieuwe technologieën te ontwikkelen.
De grondstoffen die we kwijt zijn komen gedurende de vermoedelijke tijd dat de mens nog bestaat zeker niet terug.
Alternatieven zullen noodzakelijk zijn en liggen eigenlijk voor het grijpen ( bijv. waterstof...zonne-energie .... een bijna oneindige bron. Alleen weet men nog niet goed hoe ze massaal aan te wenden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier een kritische noot (Uit De Groene Amsterdammer)