Kun je een satelliet uit de lucht schieten?

Of kan dat alleen met een andere satelliet

2 maanden geleden
1.1K
TurfGraver
2 maanden geleden
Uit de lucht niet. Wel aan stukken.
Als je iets hebt wat ver genoeg reikt.
TurfGraver
2 maanden geleden
Sterker nog, het is ook al eens gedaan.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Operation_Burnt_Frost

Antwoorden (2)

Ja dat kan. Als een satelliet gelanceerd wordt en er staat luchtafweergeschut binnen het bereik, dan kun je die satelliet uit de lucht schieten.
2 maanden geleden
Vortexxx
2 maanden geleden
Wat maakt een satelliet tot een satelliet? De definitie staat voor een object dat een baan beschrijft om een ander(groter) object, het is tijdens de lancering nog geen satelliet maar een object die van iedereen de verkeerde naam heeft gekregen.
Vortexxx
2 maanden geleden
Ik heb overigens geen - gegeven.
LeonardN
2 maanden geleden
Ik denk dat het jc54 gaat om de term "lucht" in de vraag. Een "satelliet" bevindt zich enkel tijdens de lancering in de lucht. Daarna kan je het niet meer uit de lucht schieten zeg maar.
Ja, de Russen en de Chinezen hebben reeds een treffer op hun naam staan.
TurfGraver
2 maanden geleden
In 2008 hebben de Amerikanen het zelfde gedaan.