Er zijn mensen zie zeggen dat het een zeer warme zomer wordt. Klopt dit? en waar is dit op gebaseerd?

Hoe komen mensen en de media hier bij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze vraag was al eens gesteld, het beste antwoord dat toen werd gegeven was:

ZOMER 2010 – Volgens een klein weerkundig bedrijfje in Groot-Brittannië zal de extreem koude winter worden gevolgd door een extreem hete zomer. Het zou zelfs de heetste zomer ooit worden volgens deze meteorologen.

Opvallend is dat Positive Weather Solutions, zoals dit kleine bedrijf in Abergavenny (Wales) met slechts vijf werknemers heet, het met de laatste voorspellingen het beter doet dan het bekende Met Office, de weerkundige dienst van Groot-Brittannië.
Volgens de verwachtingen van Met Office zou 2009 een goede zomer voor Engeland worden, terwijl de Britten juist extreem veel regen over zich heen kregen. De winter die volgde zou een milde winter worden terwijl ze intussen een historische vriesperiode in Engeland achter de rug hebben.

Daarentegen wist de kleine meteoroligische dienst, Positive Weather Solutions, de regenval in de zomer wel goed te voorspellen en ook de strenge winter was, als enige, door dit bedrijfje voorspeld.

Het zal U goed in de oren klinken dat volgens één van de meteorologen de zomer van 2010 de heetste uit de geschiedenis zal worden. Het record van 1976 zal waarschijnlijk sneuvelen. In juni, juli en augustus zal het warmer zijn dan normaal en begin augustus kunnen we ons gaan opmaken voor een heuse hittegolf en kunnen de bbq’s en zwembaden definitief te voorschijn worden gehaald.
Bron: AD