Is er een plaats in Duitsland die Utecht heet?

En is er een relatie met Utrecht? Utecht in Duitsland- bij Lubeck.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Daar is geen relatie mee. Het ligt tussen Rothenhausen en Campow dat is noord oostelijk van Hamburg
3 jaar geleden
Ja, Utecht is een plaatsje met zo'n 400 inwoners aan de Autobahn E22. Afslag 3 is Utecht. De E22 is de Autobahn aan de zuidkant van Lubeck. Er is geen relatie tussen Utecht en Utrecht.
Zoals er ook niet een relatie is tussen Atrecht en Utrecht. Atrecht is de Nederlandstalige benaming voor de huidige stad Arras in noord-Frankrijk. Atrecht was vroeger (1000-1200) een Vlaamse stad. De naam is in de vierde eeuw afgeleid van de vroege bewoners, de Atrebates. Eerst was het Atrebatum daarna Atrecht.
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
De naam Utecht is afkomstig van Utechowa zoals het dorp in 1230 heette. De oorsprong van de naam is Slavisch.