Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Op de site van het CBS staat een bevolkingspiramide met de (werkelijke en vermoedelijke) cijfers van 1950- 2050. Zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, cijfers wil ik zien ;-) +

Andere antwoorden (5)

Niet te zeggen.

Afgaande op het verleden is de bevolking alleen maar gegroeid.
Maar garanties op het verleden is nog niet een garantie voor de toekomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt mede af van de schaalvergroting die Europa met zich mee brengt. Nederland zou wel eens het Hongkong van Europa kunnen worden. Veel doorvoer, veel industrie.

Gezinnen zullen wel kleiner worden.

Toegevoegd na 17 minuten:
Sorry, tien jaar is wel erg kort, zal eerder 50 jaar zijn. Ik denk wel dat land- en tuinbouw naar het achterland zal verdwijnen, en dat er meer luchthavens, meer wegen en meer industrie zal komen.
Ik ben er niet voor, maar denk wel dat het zal gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 10 jaar? Dan ga ik zéér rap de mogelijkheden tot emigratie onderzoeken : in Hongkong zou ik never-nooit willen wonen...
Hoogstwaarschijnlijk zal het ietjes dalen.
Vaak is gebleken dat in crisistijd mensen minder kinderen nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de bevolkingsprognose van het CBS (zie de link hieronder) zitten we in 2050 op een bevolking van 17,5 miljoen. Er zal dus groei zijn, maar het zal niet meer zo hard gaan als in de vorige eeuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgaande op de berichten,dat we over een aantal jaren te maken krijgen met Amersfoort aan Zee,door de stijgende zeespiegel,zit het er dik in,dat de bevolking naar hoger gelegen gebieden vertrekt. Dus de bevolking stijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding