Bestaat er vasteland op de Noordpool?

Ik vroeg mij af of er net als op de Zuidpool vasteland bestaat zoals we dat van Europa, Azië, Afrika, Amerika, etc kennen en dat met uitzondering van o.a. de noordelijke gebieden van Rusland, Siberië, Canada, Groenland, Lapland, etc.

Bestaat er op de Noordpool dus ook echt vasteland of gaat het hier slechts om ijsschotsen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.2K
Erna55
4 jaar geleden
Wanneer je niet begrijp wat er bij wikipedia staat over de noordpool, dan kun je kijken bij wikikids. Hier staat het simpeler uitgelegd. https://wikikids.nl/noordpool

Antwoorden (1)

Nee. Dat is ook het grote verschil tussen de Noordpool en de Zuidpool.
De Noordpool is een zee, omringd door land. De Zuidpool is land omringd door water.