Is het mogelijk om te zien/meten/filmen dat de aarde draait zonder super technische vaardigheden? Misschien door middel van een testje ofzo?

Toegevoegd na 14 minuten:
Met draaien bedoel ik rond zijn eigen as. Maakt de aarde misschien een bepaalde hoek of draait hij in een bepaalde snelheid binnen in 1 minuut?

Ik wil namelijk een filmpje maken waarin ik binnen een minuut laat zien dat de aarde draait. Dit mag heel abstract zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat, of 's nachts op een donkere plek een camera omhoog richten en zorgen dat een paal, huis of whatever in beeld staat en samen met de sterrenhemel in beeld. Laat een uurtje opnemen en kijk versnelt terug. Het wordt je dan snel duidelijk. (Zie filmpje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jazeker!

Je kan een stok rechtof in het zand zetten en elk uur de schaduwlijn in het zand tekenen (Of een draad spannen etcetce).

Je ziet de schaduw draaien en verkorten tot ongeveer 1 uur. Daarna verlengt de schaduw weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er van uit gaat,dat de zon stilstaat t.o.v. de aarde is dat toch heel makkelijk. Om 11 uur 's ochtends staat ie exact boven de schoorsteen van buurman Janszen en een uur later boven die van boorvrouw De Groot,die 3 huizen meer naar rechts woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat water in je bad lopen met de stop erin ,als je de stop eruit trekt zie je dat het water een draaikolk vormt door de draaing van de aarde. om het nog beter zichtbaar te maken kun je wat kleurstof toevoegen op het moment dat je begint te filmen.
succes