Niet erg indrukwekkend, Engeland:
"United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland"

Toegevoegd na 20 minuten:
Engeland... ik bedoel natuurlijk Groot-Brittannië.
Engeland en Groot-Brittannië, in het spraakgebruik werden ze zo lang door elkaar gebruikt dat ze, zeker in de ogen van buitenlanders, identiek leken. Net als Holland en Nederland, tot grote ergernis van bijvoorbeeld Friezen en Limburgers, vaak als synoniemen worden gezien.
Het heeft lang geduurd eer historici ontdekten dat Engeland en Groot-Brittannië niet identiek waren. In 1965 verscheen het deel van de Oxford History of England dat de jaren 1914-1945 beschreef. De auteur van dat deel, de eigenzinnige A.J.P. Taylor, schonk in zijn inleiding ruim aandacht aan deze onterechte gelijkstelling, om vervolgens in zijn boek de beide namen toch min of meer als synoniemen te gebruiken...
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Engeland?
SimonV
7 jaar geleden
Bedankt voor je correctie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
... en in het Nederlands...?
Het seperate douanegebied van Taiwan, Penghoe, Kinmen en Matsoe (Chinees Taipei)

http://itre.cis.upenn.edu/~myl/languagelog/archives/004109.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Dat is geen officiële naam, maar een naam die China aan Taiwan geeft. https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Taipei
SimonV
7 jaar geleden
De WTO noemt het officieel "the Separate Customs Territory of Taiwan, Penghu, Kinmen, and Matsu (Chinese Taipei)".
Maar "Chinees Taipei" is de naam die Taiwan officieel gebruikt wanneer het deelneemt aan bepaalde internationale organisaties en bijna alle internationale sportevenementen. Daarnaast kom ik de vertaling "Het seperate douanegebied van Taiwan, Penghoe, Kinmen en Matsoe (Chinees Taipei)" nergens tegen.
Met "Het afgescheiden douanegebied van Taiwan, Penghoe, Kinmen en Matsu (Chinees Taipei)" krijg je overigens nog meer letters... ;-)