Als de mens geen dijken had gebouwd of kunstmatig land had aangelegd, hoe zou de aarde er uit zien

En wat zouden dan de gevolgen zijn: minder mensen, minder (soorten) dieren etc

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wat de mens heeft aangelegd is zo een miniem stukje, vergeleken met de oppervlakte van het land op aarde, dat het verschil niet merkbaar is.
13 jaar geleden
Het oppervlak aan polders is wereldwijd minum en heeft totaal geen invloed op flora en fauna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geografisch zou Nederland er in ieder geval heel anders uit gezien hebben. Dan hadden we het strand bij Amersfoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor Nederland zou het verschil groot zijn, omdat een aardig deel van ons land onder de zeespiegel ligt. Anderzijds zouden de rivieren dan de kans hebben om overal waar het zo uitkomt, zand en klei af te zetten (omdat ze geregeld overstromen). Het zou best kunnen, dat Nederland dan inmiddels een stuk verder de Noordzee in zou steken dan nu het geval is.
Voor de wereld als geheel maakt het natuurlijk heel weinig uit.