Kan door natuurlijke omstandigheden (bijvoorbeeld een zeebeving) ook een olieramp plaatsvinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Daar is geen beving voor nodig. In de Golf van Mexico zijn er plaatsen waar op de zeebodem gas en olie door de sedimenten van de zeebodem heen sijpelt. Daar is geen mens aan te pas gekomen, dat doet de 'natuur'.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

door een tsunami kan dat makkelijk, maar dan is voor dat moment de olieramp de minste zorg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Heb je het dan niet meer over de aardbeving die de oorzaak is van een Tsunami? Of vind je dat vloedgolven olierampen veroorzaken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je maakt het echt weer te moeilijk, kijk nou is naar de vraag er word allen gevraagd kan een natuurlijke kracht een olieramp bewerkstelligen. als een tsunami plaatsvind en een olietanker zo beschadigt dat de olie met de zee vermengt is er sprake van een olieramp.
Natuurlijk kan dat, de natuur kan nu eenmaal verwoestend zijn en daar helpt niets tegen.
Voor een olieramp hoef je echt niet op de natuur te wachten, die hebben we heel snel zelf veroorzaakt als het even tegenzit. Wat denk je als die olietanker finaal was doorgebroken waar laatst zo`n zorgen om waren. Dat zou ook rampzalig geweest zijn!
13 jaar geleden
Zelfs een kernreactie kan beginnen door welke oorzaak dan ook. In Africa zijn daarvan sporen gevonden: een natuurlijke kernbom