is het mogelijk dat de aarde hol van binnen is?

ik had deze week een paar documantaires gekeken op youtube dat de aarde hol van binnen zou kunnen zijn en dat er 2 plekken op de wereld gangen zijn en dat je daarbinnen ook kan wonen en dat daar waarschijnlijk ook mensen wonen in vreden. en waar die 2 doorgangen zijn naar binnen is op de noord en zuidpool zijn maar dat het de doofpot in gaat en dat de wereld er niks van mag weten. kan dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het binnenste Vd aarde is bloed en bloed heet gesmolten metalen en vloeibare kokende gesteenten . Nee grote Lariekoek .
erotisi
8 jaar geleden
Gezien de 'noodzakelijke' massa van de aarde zal die niet hol kunnen zijn.
Eventuele gangen kan misschien nog, waar mensen kunnen leven, maar heel diep zullen die niet zijn.
Na 10 tot 80 kilometer diepte begint de mantel, die zowel in dikte, massa als volume vele malen groter is dan de korst. De mantel is ongeveer 2900 kilometer dik en kan in twee lagen worden ingedeeld. De buitenmantel heeft een temperatuur van tussen de 1400 en 3000 graden Celsius. In de binnenmantel is het 3000 graden Celsius, maar door de hoge druk verkeert het materiaal daar in vaste toestand. https://nl.wikipedia.org/wiki/Samenstelling_van_de_Aarde
Erna55
8 jaar geleden
Grimmheeft er een boek over geschreven : Vrouw Holle.
Ritsuka
8 jaar geleden
Iemand met een grote fantasie heeft dat bedacht
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=JgJDm5g1QPc
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom is die Lenferink er dan zelf niet geweest en heeft ie de foto's op Facebook gezet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kortom: geloof niet alles wat je hoort/ziet.
In het geval van YouTube: geloof zelden wat je hoort/ziet.

Het beste antwoord

op grond van geologische argumenten (waarneming van trilling van aardbevingen), astronomische argumenten (het soortelijk gewicht van de aarde is 5.5 terwijl de oppervlakkige lagen een s.g. van 2,7 halen, ergo de kern moet gemiddeld zwaarder zijn en het aardmagnetisme (dat door een grote massa metaal in het binnenste der aarde moet worden verklaard) is het vrijwel onmogelijk dat de aarde bestaat uit een stenen schil om een holle ruimte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (1)

inderdaad, het is onmogelijk dat e aarde hol is. wat de aardrijkskundeleraar altijd zegt:
zie de appel als een pruim: maar een schilletje met daar onder iets zachts en in het midden een harde pit. de aardkorst is maar dun, daaronder zit magma (vloeibaar gesteente) en in het midden zit die dikke pit, de harde kern.

Toegevoegd na 1 maand:
whoops.. appel als een pruim.. zie de aarde als een appel of een pruim .XD