Zijn door aanleg van de zandmotor de meer landinwaarts gelegen slaperdijken overbodig geworden ?

Deze gigantische zandsuppletie moet zichzelf in stand houden en verbreden ter beveiliging van de kust.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ter hoogte van de Zandmotor bevinden zich geen zeedijken. De duinen vormen daar de zeewering en dat zal ook na voltooien van de Zandmotor nodig blijven. Hij dient enkel als aanvullende veiligheidsmaatregel.