Wolken bestaan uit hele kleine druppeltjes water of ijskristalletjes in onze atmosfeer. Ze ontstaan omdat water verdampt vanuit de oceanen en vanaf land. Het verandert dus van vloeibaar water in gasvormig water. Als de lucht vervolgens stijgt en afkoelt, verandert het gasvormige water weer in hele kleine druppeltjes (het condenseert) of in ijsdeeltjes (het bevriest). Die kleine druppeltjes met velen bij elkaar zien wij als witte wolken.

Als er maar genoeg van die mini-druppeltjes bij elkaar zitten, kunnen ze grotere druppels vormen en als regen, sneeuw of hagel naar beneden komen.

Wolken zijn heel belangrijk voor de temperatuur van onze aarde. Aan de ene kant houden ze zonlicht tegen, aan de andere kant zorgen ze er ook voor dat de aarde 's nachts minder warmte verliest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Netjes hoor de combi +

Andere antwoorden (2)

Waarom? Omdat het gevolg is van hoe de natuur in elkaar zit. Een andere optie is omdat God dat mooi vond staan aan de hemel. Je mag zelf kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat op landschapsfoto's zo prachtig is:
Een hemelsblauwe lucht met wolken.