Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Ja dat denk ik wel anders vragen ze niet persee bij de buienradar voor fotoos van de rode zonsondergang vanavond. Het blijft toch een vrij uniek natuurfenomeen.
Het is zelfs voor het eerst dat het vliegverkeer er voor plat gaat. Het rode zal wel veroorzaakt worden door het breken van het licht door de asdeeltjes.
Hieronder een foto van een ingezonde foto van buienradar van de lucht van vanavond.

Toegevoegd na 49 seconden:
ik moet zeggen dat bij ons ( den helder) de lucht niet echt rood was, wel een aparte grauwige waas en nu drijft er een soort rook over, grauw en lager als de wolken.

Toegevoegd na 1 minuut:
persee moet speciaal zijn lees ik nu even terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heeft te maken met de breking van het licht in de atmosfeer. En het vulkaanvuil van dit moment. Kijk maar naar de wolken op dit moment. 20.53 15/04 Ga maar eens kijken is vrij uniek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier op de Veluwe ook een mooie rode zonsondergang te zien. Veel roder dan normaal, dus moet wel met die vulkaanuitbarsting te maken hebben. Ook hier is een grijze grauwe sluier in de lucht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in Drenthe was het ook prachtig, veel meer rood dan normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding