Hoe kan het dat sommige bedrijven claimen te opereren in meer dan 200 landen?

Hoe kan het dat sommige bedrijven claimen te opereren in meer dan 200 landen, terwijl er maar (maximaal) 196 landen bestaan op de wereld?
Dit volgens de meeste websites die je op google kunt vinden.

Coca Cola Company claimt bijvoorbeeld in 200+ landen te opereren. De Seventh-Day Adventist Church claimt ook werkzaam te zijn in 204 landen en eilanden.

Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Hoe kom je aan die 196? Soms is het niet altijd even duidelijk wanneer een land een land is. Denk bv aan Groenland.
Erna55
9 jaar geleden
196 landen zijn " erkend" door de verenigde naties.
Er zijn meer dan 196 landen, maar die zijn niet altijd erkend door de verenigde naties.

Het beste antwoord

Er zijn 193 landen lid van de Verenigde Naties (VN). Palestina en Vaticaanstad hebben bij de VN een waarnemersstatus. Dit zijn in totaal 195 internationaal erkende onafhankelijke staten. Al deze staten worden door een meerderheid van de landen van de Verenigde Naties erkend als onafhankelijk.

Landen die door een kleiner aantal leden van de Verenigde Naties worden erkend, worden niet als "algemeen erkend" beschouwd. Deze landen missen een ruime internationale erkenning, maar zijn wel de facto onafhankelijk en hebben de onafhankelijkheid uitgeroepen. Voorbeelden zijn de republiek Kosovo, de republiek Nagorno-Karabach en Taiwan, maar ook de Volksrepubliek Donetsk en Islamitische Staat (of IS) worden hiertoe gerekend. Op deze lijst http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_in_2015#Niet_algemeen_erkende_landen staan er (vandaag, op maandag 2 februari 2015) twaalf.

Een bijzonder geval is het Koninkrijk der Nederlanden. Het Koninkrijk der Nederlanden bestaat officieel uit vier landen: Nederland, Aruba, Curaçao en Sint Maarten. Aruba, Curaçao en Sint Maarten zijn echter niet individueel lid van de VN.

Zo kom je eenvoudig uit op meer dan 200 landen.

Zie voor meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_in_2015

Daar komt nog bij dat 200 in reclame-uitingen beter klinkt dan 195 of 196. Tweehonderd is een mooi rond getal en wekt een positieve indruk bij de consument.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Case closed. Geen vragen meer :)

Andere antwoorden (1)

Coca cola is bijna in elk land ter wereld te koop
Op 2 landen na namelijk noord Korea en Cuba

Aangezien er regelmatig door oorlog
Of afscheiding soms meer of minder landen zijn

Ik vermoed dat bedrijven zoals coca cola daarom vermelden 200+ landen
Een soort statement

Een reclame trucje omdat ze niet kunnen zeggen wereld wijd dan maar 200+