Zou je extra voorraden moeten hebben als je hoog woont tussen diep onderlopende gebieden?

Op deze site wordt geadviseerd om wat voorraad te hebben als je woont in een gebied dat niet diep overstromen kan.

Op de overstromingskaart woon ik zelf aan de "kust" van een hoog en droog gebied. Maar daaromheen zijn grote gebieden een plaatsen blauw. Bijgevolg zal er een stroom vluchtelingen naar mijn omgeving op gang komen.

Hoe gaat er voor hen in voedsel worden voorzien? Moet ik extra inslaan of heeft de overheid ergens mega-voorraadplaatsen?

www.overstroomik.nl

9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Voorzover mij bekend zijn er nergens mega-voorraadplaatsen. Mensen in de droge gebieden binnen (voor het overige) overstroomde gebieden kunnen in het uiterste geval altijd nog voor via de lucht worden bevoorraad.
Antoni
9 jaar geleden
Sorry, het woord "voor" tussen "nog" en "via" in mijn reactie kan worden genegeerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de opslag van de supermarkten is genoeg voorraad om uit te putten wanneer er opeens voorraden nodig zijn.

Antwoorden (1)

Ik zou sowieso geen grote voorraad aanhouden, vanwege bederf van voedsel. Een klein voorraadje voor bezoek en jezelf is meer dan voldoende. Mocht het een keer zover komen, dan wordt er toch optijd gewaarschuwd door het KNMI, en heb je vaak nog dagen/uren de tijd om extra voorraad aan te schaffen.

Als je zelf hoog en droog woont, zou ik mij al helemaal niet bang laten maken door die website.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovendien ben jij niet verantwoordelijk voor het verstrekken van voedsel bij een ramp, maar de overheid!

Het is wel sociaal om zelf te delen in geval van nood, maar als je niks hebt; hoef je je niet schuldig te voelen.