Als wereld één groot land zou zijn. Wat zou dan de hoofdstad kunnen zijn?

Dit is geen raadsel!
Ik ben er gewoon benieuwd er naar...
(hoop dat deze vraag mag blijven)
Alvast bedankt...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik verover de wereld en dan zullen we wel zien welke stad het word.

Het beste antwoord

Bij voorkeur een interculturele stad ....

Opties:
Istanbul (Europa - Azie)
Berlijn (oost - west Europa)
New Orleans (noord - zuid amerika)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

New York, het gebouw van de VN staat er immers al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amsterdam zou de hoofdstad kunnen zijn. Maar dat is net zo onwaarschijnlijk als dat de hele wereld als één land verenigd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal er wel op neerkomen dat er niet 1 hoofdstad is, maar bij toerbeurt wordt het washington, peking en moskou.

We hebben in Europa nog niet eens voor elkaar dat het uitsluitend Brussel is, daar moet ook elke maand het hele parlement voor een paar dagen verhuizen naar Straatsburg...
14 jaar geleden
Athene,daar zetel(de) alle wijsheid van de wereld.Ook goed voor hun financiën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zuller er meerdere hoofdsteden komen. De wereld is net iets te groot voor één hoofdstad.

Als we er dan een paar zouden kiezen zou ik zeggen: Amsterdam, Istanbul, Peking, Tokyo, Canberra, Caïro, New York en Buenos Aires.

Toegevoegd na 1 minuut:
Strategisch en logistiek gezien hebben deze steden een mooie ligging. Bovendien hebben ze allemaal hun eigen identiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen Londen.
Eigenlijk willen ze niet echt bij Europa horen, maar ze horen er wel bij en naar het westen toe (Amerika) horen ze ook wel een beetje bij via de taal en in het verre oosten hebben ze koloniën gehad, dus daar hebben ze ook wel banden mee, nou ja, dan schuiven we Azié er ook maar bij, dus LONDEN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien wij hier al niet eens tot een eensluidend antwoord kunnen komen, lijkt het me handiger dat ze een groot, drijvend ponton in de grote oceaan maken en daar alle regeringsgebouwen neerzetten.

Toegevoegd na 19 seconden:
Bijkomend voordeel: Dan kun je met recht zeggen dat we naar de haaien gaan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze dan toch op die oceaan zitten,kunnen ze misschien tegelijkertijd al dat plastic er uit vissen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed plan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig hahaha +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaan we ook al zonder ponton...
Lelystad lijkt mij een goede kanshebber. Ruime straten, logisch stratenplan, vriendelijke bevolking etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuwe stad als Brazilia
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk een metropool. Ik zou voor New York kiezen