Is er veel toerisme in noord europa?

Ik wil graag weten of er veel toeristen zijn in noord europa. En heeft het klimaat daar wat mee te maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Hoi nakje, ja er is wel veel toerisme in noord Europa maar minder dan in zuid of west Europa. Er is heel veel te beleven in het noorden! In de zomer rondreizen, vissen, fietsen, bergbeklimmen, zwemmen, kamperen, winkelen, excursies, musea, watersporten, gewoon alles wat je je maar kunt voorstellen, en in de winter natuurlijk skieen langlaufen ijs pret schaatsen sneeuw poppen maken, op sneeuwscooters rijden, met paard en wagen, met arresleeen, met bobsleeën, met hondensleeën , genieten van vergezichten, besneeuwde bergen, meren, en bossen, hout kachels ,en vuurtjes aan, lekker eten en drinken , relaxen, stadten, en wat je maar leuk vind! Mensen houden veel van de zon dus ja zonnige oorden trekken de meeste mensen wereldwijd ! Dus klimaat speelt ook altijd een rol !

Toegevoegd na 41 minuten:
De reden dat er minder toeristen naar het noorden gaan en meer naar het zuiden is o.à. De prijs! Het noorden is erg duur t.o.v onze prijzen. Reken voor alles maar even het dubbele van de prijs !! Dat wil zeggen dat mensen met een klein vakantie budget niet snel naar het noorden zullen gaan. Daarnaast het klimaat: de dagen zijn veel korter verlicht door de zon dan hier. Smiddags wordt het al heel snel weer donker , en das niet wat je wilt op je vakantie hè. Korte dagen dus en langere donkere nachten. Daarnaast de temperaturen: die zijn meestal zeer laag vergeleken bij de onze.het grootste gedeelte van het jaar vriest t er dat t kraakt! Daar moet je echt van houden! De natuur is schitterend en dat zou ik graag willen zien maar de prijs en de onmenselijke lage temperaturen houden me toch maar wel in nederland of doen mij afreizen naar het warmere zuiden van Europa! Goedkope en warme oorden zoals spanje en Turkije trekken de meeste toeristen aan.daar kun je voor 1 euro kopjes koffie drinken tegen 5 euro in het noorden. Het noorden is leuk als je een hele dikke portomonnee hebt en graag dag en nacht in je skipak wilt lopen. En as je van jagermeister houdt : " alleen as ie ijs en ijs koud is" en dat is t zeker weten in het noorden! Maar een echte scandinavie liefhebber gaat ( o.a. voor de natuur en de rust) naar het noorden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fremar
9 jaar geleden
Wat is jou bron?Je schrijft alleen maar wat meer uitgebreider wat ik al als antwoord gaf.
fremar
9 jaar geleden
Je schrijft in feite wat ik al als antwoord gaf.

Andere antwoorden (2)

Er is veel toerisme in de Scandinavische landen. De landen hebben prachtige natuur. De fjorden en fjelden, de duizenden meren. Daar willen veel mensen naar komen kijken Het milieu is er ook nog niet zo erg vervuild als in de rest van Europa. Het meeste toerisme is in de zomermaanden, omdat de temperatuur dan nog redelijk is. De landen zijn wel heel erg duur voor andere mensen. Er gaan dus wel veel toeristen naar Scandinavië, maar omdat de prijzen daar zo hoog zijn, niet zo veel als er bijv. naar Zuid-Europa gaan. Zuid-Noorwegen is wel belangrijk voor toeristen uit Oost-Noorwegen. Veel mensen hebben daar een zomerhuisje.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De reactie van fremar is letterlijk gecopieerd uit www.scholieren.com
Knippen en plakken en klaar is meneer!
fremar
9 jaar geleden
Het is het antwoord dat telt,niet hoe het tot stand komt(voor de vraagsteller is dit gelijk want hij wil enkel een goed antwoord).En daarbij mijn antwoord heeft ook heel wat zoekwerk gevraagd.
Er is wel veel toerisme maar het ligt er aan of je alleen nl toeristen naar Noord-Europa rekent of ook toerisme uit andere landen. Veel mensen gaan bv in eigen land of bij het buurland op vakantie van Noorwegen naar Zweden bv. Als je specifiek NL toerisme wilt weten geeft het cbs wel goede statistieken, zie link.