hoeveel CO2 wordt uitgestoten bij de productie van een windmolen?

Ik hoopte dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen. Ik ben voor een Aardrijkskundewerkstuk opzoek naar een betrouwbare bron.
Ik zou namelijk erg graag willen weten hoeveel CO2 wordt uitgestoten bij de productie van een windmolen?
En hoelang duurt het voordat een windmolen deze uitstoot heeft terugverdiend?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Tijdens de levenscyclus van een windturbine wordt niet alleen energie geproduceerd maar ook verbruikt voor winning van de benodigde grondstoffen, productie, onderhoud, regelelektronica en afbraak. Daarnaast bevat een windturbine onderdelen van uit aardolie afgeleide kunststof. Een windturbine verdient dit energieverbruik in een periode van 3 tot 6 maanden terug. Zo stond het letterlijk op wikipedia
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wordt er bij die 6 maanden vanuit gegaan dat de windmolen 24 uur per dag draait? En bij welke windkracht? Bij windkracht 2 neem ik namelijk aan dat de windmolen de uitstoot van zijn productie nog niet heeft terugverdient.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kan een windmolen CO2 terugverdienen? Dit is toch niet mogelijk? Volgens mij zijn alleen bomen en planten in staat om CO2 te doen verdwijnen...