Wat voor soort steen is dit?

Hij is geslepen en heeft een mooie kleur blauw. De foto is hopelijk voldoende, alleen niet zo scherp. ;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het ziet er uit als een agaat. Ik had vroeger een mobile op mijn kamer hangen met 6 plakken van een soortgelijke steen eraan. Daar zat een omschrijving bij dat het agaten waren. Qua structuur, kleur en glans lijkt jouw foto erg op de 'plakken' steen die ik had (die samen weer een halve steen vormden).

Agaten zijn vaak blauw van kleur, soms ook grijzig of groen.

In de bron vind je er in ieder geval meer informatie over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb dit soort stenen in Midden Australië gehouwen uit een bergwand. Ze zijn er in heel verschillende kleuren en het middelste gedeelte is gevormd door gasbellen. Er zitten kristallen in de binnenwanden van deze steen en ze zijn fascinerend mooi.
Je hakt ze uit als een soort ei en pas als ze doormidden worden gezaagd zie je wat je gevonden hebt. Ik ben de Australische naam vergeten, sorry.

Toegevoegd na 15 uur:
Stone-egg of Geode
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geode_(mineralogie)