Sinds wanneer valt kazachstan in europa?

deze vraag kwam op omdat ze ingedeeld zijn in de poule bij nederland voor de EK 2016

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Sinds het bestaat; maar dat doet er helemaal niet toe, want ze doen mee aan het EK omdat dat door de UEFA georganiseerd wordt. Kazachstan is een lid van de UEFA (net als Israel, dat helemaal niet in Europa ligt).
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je krijgt wel een min, maar het is wel het correcte antwoord. Al lag het in Zuid-Amerika, als de organisatie bepaalt dat het mee mag doen doen ze mee, ongeacht of het (gedeeltekijk)deel uitmaakt van Europa of niet.
gvrox
10 jaar geleden
Hoe kan het correcte antwoord "geen waardevol antwoord op de vraag" zijn ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De min was dus niet van mij, de plus is van mij. Ik snap de verwarring die de zin oplevert.
gvrox
10 jaar geleden
Mijn excuses MrTomaat, nu snap ik de zin bedoeld was :) Dank je voor de uitleg en de plus.

Andere antwoorden (1)

"Kazachstan is het grootste land in Centraal-Azië. Het grondgebied ten westen van de rivier de Oeral wordt tot Europa gerekend."
Vandaar dus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
Zo heb ik het ook begrepen. Omdat een (groot) deel in Azië ligt en een (klein) deel in Europa, mogen ze zelf kiezen of ze in de Europese, of de Aziatische competitie meedoen. Tot en met het WK van 2002 vielen ze onder de Aziatische competitie, maar blijkbaar is daarna de keuze gemaakt voor de UEFA te gaan. Of dat verstandig is?. Ze kwalificeerden zich al niet voor WK's toen ze nog in Aziatische kwalificatiepoules zaten. Dus mij lijkt het dat de kans dat ze zich in de UEFA kwalificeren nog kleiner is. En net zo denk ik dat ze op de Aziatische kampioenschappen meer kans maken op een enigszins redelijk resultaat dan op het EK. Aan de andere kant moeten al die topteams als Frankrijk, Nederland, Italië (bij welke kwalificatietegenstanders ze ook maar ingedeeld worden) nu wel naar Kazachstan komen voor de kwalificatiewedstrijden. En daar zal neem ik aan wel meer publiek op afkomen daar, en dat is dus lekker kassa ...