Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is een boorplatform gemiddeld? en hoeveel olie kunnen ze met 1 boorplatform uit de grond halen?

Ik moet een spreekbeurt maken over olie in de Noordzee. Aangezien dat een boorplatform olie uit de grond haalt zou ik graag weten hoe groot zo een boorplatform is en hoeveel olie ze uit de grond kunnen halen met 1 boorplatform.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een boorplatform is wat anders dan een productieplatform. De eerste staat er totdat er olie is aangeboord( of niet) en gaat dan naar een andere plek. Zo'n platform kan wel 50 bij 50 meter zijn( zie tweede bron). Als olie is gevonden begint de winning door de productieplatform. Deze zijn nog veel groter omdat het hele fabrieken zijn, waar de aardolie wordt gescheiden van water en gas, dat ook naar boven komt. De productie van 1 platform is heel verschillend. Wel heb ik de productie van alle platforms op de Nederlandse Noordzee gevonden:883900 kubieke meter per dag(in 2012 derde bron). De eerste bron wordt gebruikt bij de voorlichting van Suez aan de bevolking van Schiermonnikoog in 2013. Succes met je spreekbeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding