Hoe bijzonder zijn deze stenen?

Ik heb ooit van mijn oma een kistje gekregen met allemaal mooie stenen erin. Ik heb zelf geen flauw idee in hoeverre deze bijzonder zijn, maar ben erg benieuwd en hoop dat iemand er meer over weet te vertellen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Op de hand ligt amethyst, bergkristal en rookkwarts. Dat blauwe lijkt me lapis lazuli. Leuke mineralen om te bezitten als je er van houd. Financiele waarde is niet echt heel groot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de doorzichtige steen is bergkristal. de paarsachtige is amethist, en ik heb het idee dat de honingkleurige meest linkse steen barnsteen is, of toch misschien calciet het valt niet zo goed te zien op de foto.