wat is de diameter van de aarde ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
26.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie zegt dat mensen steeds luier worden?
Het stellen van deze vraag alhier kost al veel meer moeite dan "diameter aarde" intikken op google

Antwoorden (1)

De doorsnede, diameter of middellijn (afstand door het middelpunt van de aarde tussen de tegengestelde oppervlakten) bedraagt 12.757 kilometer. Wanneer die meting via de Noord- en Zuidpool zou plaatsvinden, is de diameter iets kleiner.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aleen is doorsnede wel een verkeerde benaming voor diameter. Doorsnede geeft een oppervlakte aan in vierkante eenheden (cm2 bijv.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klopt wat je zegt maar in het Nederlands is dit zo geaccepteerd dat het zelfs zo in de Van Dale staat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diameter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet geheel toevallig bij benadering 40.000/pi kilometer