Ja, het stikt ervan! Kijk maar eens op deze lijst:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_drielandenpunten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In de link hieronder vind je een complete lijst met drielandenpunten over de hele wereld. Ik heb ze niet geteld, maar meer dan honderd zijn het er in ieder geval. En dan hebben ze ook alleen nog maar de drielandenpunten meegerekend die boven de zee uitkomen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was vorig jaar in Thailand, waar ik de plek heb bezocht waar Thailand, Myanmar en Laos elkaar raken.
Mooi gebied!

Er zijn nog vele, vele andere plaatsen op de wereld waar 3 landen elkaar raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat is niet zo bijzonder, kijk maar eens op wikipedia, Er zijn zelfs vierlandenpunten.

Vroeger tot 1919 was ons driepandenpunt zelfs zo'n vierlandenpunt met als vierde land "Neutraal-Moresnest"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_drielandenpunten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vierlandenpunt

Toegevoegd na 15 minuten:
Moresnest moest natuurlijk Moresnet zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
m/z Moresnet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de eerste regel van je 2e bron had gelezen had je geweten dat dat niet zo was. "Een vierlandenpunt is een punt waar de grenzen van vier landen samenkomen. Zo'n punt bevindt zich echter nergens ter wereld, al maken verschillende locaties hier aanspraak op." -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iHave heeft wel gelijk. Dus van mij +1.
Jazeker! Heel veel zelfs!

Denk aan: Frankrijk/duitsland/zwitserland

Italie/oostenrijk/zwitserland

Duitsland/polen/ tsjechië

Om maar enkele voorbeelden te noemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het drielandenpunt Oostenrijk-Zwitserland-Italië. Mooi skigebied!