De zon wordt over pakweg 5 miljard jaar een rode reus, zal dan overgaan tot een stadium dat witte dwerg wordt genoemd en zal dan langszaam uitdoven. Als rode reus zal de zon zo groot zijn dat de aardbaan binnen de zon zal vallen. De aarde zal daarmee ophouden te bestaan.

Voorlopig nog niks om je zorgen over te maken dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tot die tijd is de kans dat er wat met de zon gebeurt nihil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja.

Over 6 miljard jaar is de waterstof op. Het wordt dan een rode reus: veel heter en groter dan hij nu is. De aarde, Mercurius en Venus zullen vergaan, want het wordt hier gloeiend heet. 100 miljoen jaar later is de zon uitgebrand. Het wordt dan een witte dwerg. Het duurt dan nog ongeveer 1000 miljard jaar voordat hij volledig is afgekoeld. Alles wat er dan nog over is, is een grote klont koolstof.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de zon verdwijnt over miljoenen jaren, wel kan de zon tunnelen maar door de grote van de zon zou ook dit miljoenen jaren duren...