Waarom is er in sommige landen een half uur tijdsverschil?

Als het in nederland 12 uur is,is het bijvoorbeeld in caracas 6.30.Waarom is dat?(Zie teletext pagina 777 van nederland 1,2 of 3)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (4)

Omdat de zon eerder of juist later op die plek is.
Daarom is het ook zomer in australië wanneer het hier winter is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hier de zon op zijn hoogst is,
Komt hij ergens anders misschien NET op.
In thailand is het 6 uur later dan hier,
daar wordt het ook 6 uur eerder licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adelaide's time difference to Melbourne's is due to the fact that it lies further to the west and so is slightly behind in terms of when the sun rises and sets. Broken Hill in New South Wales is also on Adelaide's time zone because it lies so far to the west of that state.

Answer

Australia's time zones are in dire need of overhauling. Adelaide (Central Standard Time) should perhaps be one hour, not half an hour, behind EST. There is a strange time zone on the WA/SA border (right in between WA & SA time, so 45 minutes behind Adelaide time, called Central Western Time, which is semi-official, otherwise sunset would be at 3.30pm in winter.

Het heeft dus te maken met het opkomen van de zon, ten opzichte van de ligging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je op deze wereldklok op een land klikt krijg je op één of twee van de rechter wereldklokken de tijd te zien. Wanneer de wereldtijd in de aangeklikte tijdzone op de wereldklok overal gelijk is dan wordt er één tijd getoont. Wanneer er in de gekozen tijdzone in sommige landen wel en in andere landen geen zomertijd wordt toegepast dan toont de wereldklok beide mogelijkheden.

http://www.wereldtijd-zoeker.nl/wereldklok/