Moskou heeft een landklimaat, Brussel een zeeklimaat.
Landen met een landklimaat hebben koudere winters en warmere zomers dan landen met een zeeklimaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, klimaat. Brussel ligt veel dichter bij de zee, die in juli kouder is (normaal, gemiddeld) dan de lucht. Daarom is het dicht bij zee ‘s winters wat koeler dan dieper het land in. In de winter werkt dat net andersom. Zelfs tussen Oostende en Luik zul je dat verschil soms al een beetje kunnen merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijven we aan de gang?