Wat is het totale grondoppervlakte van het kamp westerbork en en het gebied tussen het museum en het kamp?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Het museum en de aangrenzende parkeerplaats van het Herinneringscentrum Kamp Westerbork bevindt zich op 2,7 km van het voormalige kampterrein.

Een oppervlaktemaat kan ik helaas niet vinden. Het terrein wordt ook gebruikt voor de radiosterrenwacht.

http://www.kampwesterbork.nl/museum/vervoer-en-bereikbaarheid/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het kamp opmeet in Google Earth, vind je een omtrek van het nagenoeg vierkante kamp van ongeveer 6.300 meter, wat neerkomt op een oppervlakte van bijna 250.000 vierkante meter ofwel 2,5 hectare.
Het gebied tussen het kamp en het herinneringscentrum is ongeveer 1,5 hectare groot.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel natuurlijk 25 hectare resp. 15 hectare. Excuus.