Waarom lopen de landsgrenzen niet mooi rechthoekig?

Het zijn nu zeer grillige kronkellijnen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Powergen
11 jaar geleden
Moet jij eens kijken in Afrika ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/overig/bepaalt-grenzen-land-nooit-recht.14456

Het beste antwoord

Omdat de grenzen vaak aangegeven worden door bergen, rivieren zeeën on andere natuurlijke grenzen. En die zijn nu eenmaal niet met een liniaal getrokken.
In de VS zijn de verschillende staten wel "op de tekentafel"gemaakt dus daar zie je rechte lijnen dwars door het landschap
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Afrika ook heel veel, bekijk de wereldkaart maar is!

Andere antwoorden (1)

toevoeging aan het antwoord hierboven..
duizenden jaren van oorlogen tussen stammen, volken, provincies, landen, etc. hebben deze lijnen ook beïnvloed.

er zijn overigens ook een aantal landen met rechte lijnen.