Hoe is het Sudetengebergte ontstaan?

Voor school maak ik een werkstuk over het Sudetengebergte. Ik kan niet goed vinden hoe het ontstaan is. Ik vermoed door vulkanisme omdat ik wel kon vinden dat het Ertsgebergte zo is ontstaan. Wie kan mij helpen aan een goede bron waar dit wel te vinden is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Niet anders dan de Alpen, door platentektoniek.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens is het Ertsgebergte ook ontstaan door platentektoniek. Vulkanen ontstaan ook door platentektoniek dus je kunt niet zeggen dat een gebergte is ontstaan door vulkanisme maar vulkanisme én het ontstaan van het gebergte komen beiden door de platentektoniek.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ore_Mountains#Geomorphology