Bestaan er in Nederland waterbronnen waar iedereen gratis water kan komen nemen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het eigenlijk over bronwater, water dat van nature uit de grond komt en dat dus zuiver is, onbewerkt, puur drinkwater, zonder chloortoevoegingen en dergelijke, zoals het water dat gebotteld wordt voor verkoop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Je mag in Nederland op heel veel plaatsen gratis water komen nemen.
Rivieren, sloten, meertjes: overal mag je best wel een emmertje water halen.

Als je het over drinkwater hebt:
Nee.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bronwater

Bronwater moet in Nederland voldoen aan de drinkwaternorm.
Het bevat in het algemeen iets minder chloride dan drinkwater en is,
[hoewel soms gewonnen uit dezelfde watervoerende laag als drinkwater, ]
vijfhonderd tot duizend keer duurder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zolang je het niet hoeft te drinken, mag je de Noordzee leeg scheppen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de vraagstelling, is dit een goed antwoord: +
Ja, onder andere de kranen bij de toiletten van tankstations.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je bedoelt dat dat je dat water rechtstreeks uit de grond kunt pompen, of gewoon een algemeen watertappunt. Die laatste zijn er wel. Op meerdere plekken in Nederland zijn op 22 maart watertappunt gekomen waar je dus gratis water kan tappen. Zie het bericht in onderstaande link.

Toegevoegd na 46 seconden:
watertappunt = watertappunten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja in Valkenburg de sint jans bron tap ik wel eens af.
een jaar geleden