Wanneer en voor wie is onweer gevaarlijk?

Wat doen mensen om anderen te waarschuwen voor onweer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je werkstuk over onweer nog niet af?

Het beste antwoord

Onweer is altijd voor alles wat leeft gevaarlijk als dat levende ding het hoogste object is in zijn omgeving.
Mensen waarschuwen elkaar door middel van de weersvoorspelling.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wanneer is het gevaarlijk: wanneer je word geraakt.
Voor wie is het gevaarlijk: voor de gene die geraakt wordt.
Wat doen mensen om anderen te waarschuwen voor onweer: niks, waarom zouden we dat doen? Je hoort toch zelf of het onweer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onweer is gevarlijk voor alles en iedereen.
Als het onweert met bliksem enzo moet je niet onder een bom zitten of buiten je meot beter in huis blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onweer is vooral gevaarlijk als het onweert, en dan met name voor mensen die er door geraakt worden.
14 jaar geleden
Als een persoon met zo'n hoofdeksel zich tijdens onweer in het open veld begeeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bij onweer gevaarlijk als de bliksem van de wolken naar de aarde slaat. Onderling tussen de wolken is niet zo gevaarlijk, behalve voor toevallig een vliegtuig dat geraakt zou kunnen worden door de bliksem.

Het is gevaarlijk voor iedereen die door de bliksem geraakt wordt, zelfs als dat indirect gebeurt (bijvoorbeeld als je onder een boom zit waar de bliksem in slaat, of als je bij een elektrisch apparaat zit dat last heeft van blikseminslag verderop in de electrische leidingen.

Het enige dat er gebeurt is dat er weersvoorspellingen zijn om aan te kondigen dat er op een bepaald moment onweer kan zijn. Verder wordt in de scholen aandacht gegeven aan dit onderwerp, kinderen leren dat ze niet in een open veld moeten lopen bij onweer etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bliksem is gevaarlijk als je geen rubber aan hebt of onder een hoge boom staat of net op dat moment aan het zwemmen bent.
Bronnen: