waarom is stonehenge in een cirkel gebouwd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is een mythe dat Merlijn de tovenaar en degene die Arthur helpt, stonehenge heeft gemaakt

Het beste antwoord

Goedendag,
Stonehenge is natuurlijk nog steeds een raadsel en er wordt door geleerden en wetenschappers veel onderzoek gedaan.
Uitgaande van de resultaten ;(Resultaten in wikipedia en gidsen omtrent stonehenge) van die onderzoeken blijkt dat vele geleerden van mening zijn dat het een zonne observatietempel zou zijn.
Zo kan men oa zien dat midzomer en midwinter te voorspellen zijn middels stonehenge.
Er zou een licht punt precies op een middenplaats vallen in de cirkel.Dus wellicht is het gebouwd in deze vorm om als instrument te dienen.
Let wel tot op heden is Niets is zeker wat betreft Stonehenge.
Ik hoop dat ik antwoord heb kunnen geven op je vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is niet eens bekend waarom stonehenge gebouwd is, dus al zeker niet waarom het gebouwd is zoals het gebouwd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang er leven is, in welke vorm dan ook, kennen we ronde en spiraalvormige vormen. De cirkel en de spiraal zijn basisfiguren in de natuur. De aarde is rond en cirkelt om de zon. De eerste mensen tekenden ronde en spiraalvormige vormen op rotsen. In veel religies worden deze vormen gebruikt en hebben ze een symbolische betekenis gekregen.
Stonehenge weerspiegelt de cirkelvorm van de nachtelijke hemel. Je ziet de ronde en cirkelvorm bij alle volken en alle religies, over de hele wereld, terug. Men hecht er mythische krachten aan, zoals ook aan de Egyptische piramides. Er zijn wetenschappers die menen dat Stonehenge een prehistorisch Lourdes is geweest, een bedevaartsoord waar zieken naar toe gingen om van hun kwalen te genezen.
Amadea
11 jaar geleden
dat weet niemand. niemand weet wanneer en door wie de stonehenge is gebouwd. er gaan veel geruchten. wel is bekend dat de stonehenge vaak een plaats was waar druïden rituelen uitvoerden.