Is de grote hoeveelheid regen goed of slecht als je graga een koude, witte winter ziet?

Toegevoegd na 1 uur:
De regen die de afgelopen dagen gevallen is heeft voor complete verzadiging van de bodem gezorgt, en de temperatuur is naar beneden geduikeld. Wat zijn de effecten voor de winter; Langzamer opwarmen? Langzamer echt afkoelen? Niets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

de regen van de afgelopen weken zeggen niets over de mogelijkheid van een aanstaande koude en witte winter. maar dan ook helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Het weer op dit moment heeft geen invloed op de winter (ten hoogste wat statistische tendenzen)
2. Ik vind geen weergezegdes in die zin. (onder)

Koude winter verwijst is ons West-Europees gematigd zeeklimaat meestal naar Oostenwind / Noordoostenwind :bitter koud in de winter , heel stabiel ,maar doorgaans weinig neerslag of sneeuw...> er zijn wel uitzonderingen :dus het kan.
Zuiden ,Zuidwesten en Westenwinden staan garant voor veel neerslag , is meestal een overheersende wind ...maar doorgaans te mild voor sneeuw.
Je wilt en sneeuw en koude : ja....maar dan moet de wind dus vooral uit het Noorden en Noordwesten komen: die wind is nat en koud ... maar dit is geen stabiele windrichting ( meestal een paar dagen) en komt relatief minder voor.
Vorige winter echter was daarop een uitzondering.... en wat hadden we : sneeuw en kou.
Ik vermoed wanneer wij ons tussen een stevig hoge luchtdruk en een stevig lagedrukgebied bevinden ... zodat er een soort glijbaan uit het Noorden krijgen ...dat we prijs hebben.

Warme Oktober....> koude winter zeggen weerspreuken...maar ze spreken niet over sneeuw.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het weer nu?
Aangezien dat alles nu vochtig is...brengt als het weer warmer wordt een grotere verdamping mee... waarvan ik vrees dat de lucht weer vlug verzadigd zal zijn en het ergens weer uitvalt : maar niet hier.
Wij moeten ons meer zorgen maken over het orkaanseizoen in Amerika ... want zij brengen ons storingen. Hoe zwaarder de orkanen , hoe meer kans op zware storingen uit het Westen....dus hoe minder kans op Noordenwind ,dus hoe minder kans op sneeuw....zou men kunnen redeneren.
Het orkaanseizoen kan heel veel gevolgen hebben voor onze herfst....maar de winter.....is nog iets te ver af denk ik.

Toegevoegd na 11 uur:
Eigenlijk denk ik persoonlijk dat het beetje water dat op land terecht komt bijna verwaarloosbaar is vergeleken met de nattigheid van onze oceanen...denkt U ook niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed als de regen wit is...