Waar ligt Rommel (zie vooral de toelichting)?

Erwin Rommel, de Duitse Veldmaarschalk en Juliusz Rómmel (eigenlijk Julius Karl Wilhelm Josef, Baron von Rómmel, een Poolse militair) hebben meer gemeen dan hun achternaam, ze schijnen namelijk ook verre familie te zijn.

Mijn vragen luiden dan ook:
- Als Rommel naar een geografische locatie verwijst (hoe kun je er anders baron van zijn?) waar ligt dit dan?
- Op welke manier waren beide heren verwant?

Als je slechts een van beide antwoorden weet is het natuurlijk ook mooi.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om maar eerst even de locatie te doen, de rest moet ik opzoeken.... Rommel is een klein plaatsje in Duitsland en ligt tussen Essen en Wuppertal in. Even via Google Maps Rommel intikken en je zit er direct bovenop ;-) Toegevoegd na 18 minuten: Wat ik hier over verder kan vinden is dat de familieband zeer oud is, en de verwantschap zo ver weg dat je het eigelijk geen familie meer kan noemen. In het verleden is de familie opgesplits, 1 deel bleef in Duitsland en het andere deel ging verder in Polen. De oude Wilhelm Rommel heeft de orginele naam toen behoeden. En de poolse familie kwamen uit Rommel heeft zich toen Von Rómmel genoemd. Maar het voert een beetje heel ver om ze daadwerkelijk familie te noemen. De locatie Rommel in Westfalen-Duitsland is de plek waar de familie ontstaan is. Data ontbreken overal..... Toegevoegd na 21 minuten: Lekkere zinnen weer beerg..... De oude Wilhelm Rommel heeft de orginele naam toen behouden. En de poolse familie die uit Rommel kwam heeft zich toen Von Rómmel genoemd. Von is immers Van. Excuses voor de taalfouten ;-) Toegevoegd na 25 minuten: Over het opzoeken van familiebanden.... Dat is een heidens karwij maar niet onmogelijk. Als de kerken (die het vroeger bijhielden) nog bestaan inclusief de archieven dan is erg veel terug te vinden. Ook zijn er meerdere plaatsen waar je archieven door kan zoeken hierover. In onze eigen familie heb ik een oom die dit aan het uitzoeken is voor onze familie, en dat dateert op dit moment al terug van het jaar 1145. Hij kan nog verder terug maar dat vergt een dermate investering dat hij ermee gestopt is. Dus ja, het is mogelijk om dit uit te zoeken en te weten, mitst de documenten bewaard zijn gebleven. De opsplitsing van de Rommel familie is waarschijnlijk ook al honderden jaren geleden gebeurt.

En om op de andere vraag in te gaan: De heren waren wel familie, maar zo ver verwijderd dat het niet meer na te gaan is hoe dat zat.