Waarom worden de VS vaak Amerika genoemd?

Want Amerika is eigenlijk het hele werelddeel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amerika is zelfs 2 werelddelen: Noord- en Zuid-Amerika.

Het beste antwoord

Het zijn de Verenigde Staten van Amerika, dus de gezamelijke 'delen' van het werelddeel 'Amerika' (noord Amerika eigelijk). Het gemakkelijk om dat gewoon Amerika te noemen. Ik heb de indruk dat Amerikanen zelf dat een stuk minder vaak doen. Ze zeggen The States of USA.

Overigens is Amerika geen werelddeel, maar je heb Noord Amerika en Zuid-Amerika (beter Latijns Amerika).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij zegt dus dat ze daar zeggen the states of the united states of america dat klopt toch ook niet? en Amerika is wél een werelddeel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I live in the States... Er zijn zes continenten: Europa, Azie, Oceanie, Afrika, Noord Amerika en Latijns (zuid) Amerika.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen bedoelt men met een werelddeel een continent. Noord- en Zuid-Amerika zijn 2 aparte continenten die toevallig heel dicht bij elkaar liggen, net als bijvoorbeeld Europa en Azië.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@zeehond: Hij bedoelt dat ze zeggen "The States", OF dat ze zeggen "The United States of America". Het een of het ander dus, niet aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Zeehond: zoals pampiermole al zegt: Amerika is geen werelddeel, het is Noord-Amerika en daar hoort ook Canada bij.
Maak nooit de fout om in Canada te zeggen dat Canada in Amerika ligt, dan kan het zijn dat ze iets minder vriendelijk worden.
Canadeze en Amerikanen liggen elkaar niet altidj even erg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar 'de vs' zeggen is toch ook sneller om te zeggen?

Andere antwoorden (1)

Omdat USA is. Staat voor voor United States of America. Mensen kortten dat graag of tot America oftewel Amerika.

Net zoals Engeland, heet eigenlijk ook gewoon UK..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
UK is een verzamelnaam voor Wales, Schotland, Engeland en Noord-Ierland. Dus zeker geen Engeland alleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat word er wel mee bedoeld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je hebt gelijk, die toevoeging slaat eigenlijk nergens op :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, in Engeland is er zeker een verschil tussen UK en England.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Roland: Dat wordt er door sommige, ongeïnformeerde mensen misschien mee bedoeld, maar fout blijft het. Engeland staat niet gelijk aan het VK of Groot-Britannië.