Hoeveel is de steensoort amethist waard en per welke hoeveelheid gaat dit?

Ik heb een heel mooi stuk amethist bij mij thuis staan, deze heb ik geerfd van mijn opa. Nu vraag ik me af wat dit waard is en waar ik met dit soort stenen naar toe kan als ik ze wil verkopen. Ik ben erg trots op dit erfstuk, maar ik heb nog zoveel andere soorten stenen en zoveel mooie glimmende kristallen. ik heb dus veel te veel! bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (1)

Amethist is niet echt een zeldzaam mineraal. Het is volop verkrijgbaar. Het zal niet meevallen om er een leuke prijs voor te krijgen. De handel zal toch z'n materialen zoveel mogelijk van de bron betrekken om de marges niet prijs te geven. momenteel in tijd van crisis proberen veel mensen van alles met enige veronderstelde waarde te verkopen dus aanbod is groot en vraag is klein. Zo is het momenteel ook in de edelstenen handel. Ga er eens mee naar een edelstenen beurs en pols eens wat handelaren