De naam Genk zou ook verklaard kunnen worden als (Aen) Ghen Eyck , of gewoon: het dorp gelegen aan de eik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De naam Genk wordt voor het eerst vermeld in een schenkingsakte van 13 december 1108 ("Geneche"). Genk bleef bijna 800 jaren lang een landelijk gehucht of dorpje (in het Latijn: "vicus") met om en bij de 200 à 500 inwoners, pas begin 20e eeuw begon de massale immigratie van buitenaf (en buitenland) op gang te komen