Google Earth lijkt me daar uitstekend geschikt voor.
12 jaar geleden
Bij dit bron kun je verschillende dingen doen met topografie!

Toegevoegd na 1 minuut:
Probeer ook deze bron!

Toegevoegd na 3 minuten:
En probeer ook dit bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken zo'n beetje alle nederlandse toposites maar deze is verreweg de beste: http://www.topomania.net/ Via het forum kun je aanvragen om bepaalde plaatsen, wateren etc toe te voegen en met een beetje geluk staan die er 1 of 2 dagen later op.

Supergoed!

Wel merk ik aan mijn zonen dat dit leuk is aan het begin om zo de plaatsen/rivieren te leren maar dat je het beste toch gewoon de laatste dagen met je blaadje kunt oefenen als de toets ook via een blaadje wordt afgenomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op spele.nl is ook een educatieve categorie. Dat werkt erg goed als je de topografie wat wilt bijspijkeren. Probeer maar eens de verschillende staten in Noord Amerika te benoemen of de Afrikaanse hoofdsteden.